آموزش و استقرار
واضح است که جریان کار تمام کسب و کارها تحت تاثیر مقوله IT و نرم افزار دچار تغییر شده و استفاده بهینه از از نرم افزار مستلزم راهبری شرکت سازنده است. واحد آموزش به عنوان سازنده اصلی سیستم به قصد ارایه این آموزشها و کمک به واحد های کسب و کار در جهت آموزش و بهره وری بهتر در استفاده ار این ابزارهای شکل گرفته است.جریان آموزش پرسنل کارفرما در حین راه اندازی سیستمها میباشد .قابل ذکر است دورههای آموزشی هم در محل شرکت سازنده و همچنین در محل شرکتها و سازمانها قابل اجرا میباشد.
هدف از فرآیند آموزش
هدف از فرآیند آموزش، اطمینان از این امر است که کاربران به اندازه کافی برای انجام وظایف خود در سیستم جدید آموزش دیدهاند. اهداف فرآیند آموزش عبارتند از:
- مقبولیت همه جانبهی سیستم جدید توسط کارفرما
- انتقال دانش و مهارتهای مورد نیاز به کاربران
- انتقال روان از سیستم قدیم به سیستم جدید
حوزه وظایف واحد آموزش
آموزش کاربری و ورود اطلاعات در نرمافزار برای کاربران
- آموزش در سطح مدیران ارشد سازمان به منظور استفاده از گزارشات نرمافزار و تحلیل آنها
- آموزش به حسابرسان سازمان مشتری به منظور استفاده از نرمافزار در فرآیند حسابرسی
پشتیبانی
پس از استقرار و پیادهسازی نرمافزارها و به منظور بروزرسانی و توسعه نرمافزار و حفظ شرایط مناسب، عملیات پشتیبانی از نرمافزارها از طرق زیر قابل آنجام است
- پاسخگویی تلفنی و از راه دور به مشتریان در ارتباط با سوالات حوزه کاربری نرمافزار
- اعزام کارشناس با توجه به نیاز مشتری
- ارسال نسخ جدید نرمافزار
- کنترل دورهای اطلاعات مشتری
- همکاری در نصب شبکه و رفع مشکلات مربوط به شبکه و سخت افزار.