سگال پرداز

نوشته ها

آرشیو برای 'همه موارد'

گزارش معاملات فصلی TTMS

همانطور که میدانید شرکت ها بعد از تعیین کد اقتصادی  و حوزه مالیاتی باید  در بازه های فصلی سه ماهه گزارشات عملکرد اعم از خرید ، فروش ،قرارداد ها و … را به سازمان دارایی اعلام کنند و این موضوع یکی از مواردی است که در بررسی مالیاتی مد نظر قرار میگیرد . و عدم ارائه ی این اطلاعات منجر به جریمه  میگردد.

این کار به دو  صورت انجام میپذیرد یکی  بصورت آنلاین در سایت مالیات و دیگری به صورت آفلاین در برنامه ای به نام TTMS که بعد از درج اطلاعات به سامانه ارسال انجام می پذیرد .

یکی از مواردی که شرکت های دارای ترکنش بالا با آن روبرو هستند وارد کرد مجدد  اطلاعات خرید و فروش در سایت مالیات  یا این برنامه است که جدا از حجم کار امکان اشتباه در آن نیز وچود دارد .

سازمان دارایی هم نرم افزاری به صورت آفلاین برای این دسته مشتریان تولید کرده که بتوانند به صورت افلاین طی دوره اطلاعات خود را در آن وارد کنند و در پایان دوره آن را ارسال نمایند نام این نرم افزار ttms است .

نرم افزار حسابداری سگال این امکان را به مشتریان میدهد که دیتای مورد نیاز در ttms را به راحتی در نرم افزار درج نمایند و از اتلاف وقت و دوباره کاری جلوگیری میکند .

این کیت به صورت :

ریز معماملات : شامل سطر های فاکتور هاست که عینا درج میگردد

برگه : اطلاعات مالیاتی مشتری را بر حسب مجموع هر برگه در سامانه درج میکند 

سرجمع : سرجمع اطلاعات مالیاتی هر مشتری را در سامانه درج میکند 

بعد از تنظیم این خواسته و نوشتن در فایل اکسس ttms باید از طریق برنامه دوره مالیاتی را تنظیم و سپس اطلاعات را در برنامه ارسال فرمایید .

گزارش معاملات فصلی TTMS

نوشته شده در: حسابداری, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

گزارش بر آورد فروش

گزارش بر آورد فروش : این گزارش در بخش بازرگانی یه گزارش تحلیلی بحساب می آید . و تعداد فروش هر کالا را طبق انتظار و بازه تعریف شده محاسبه میکند که در ادامه به شرح آن می پر دازیم .

تعاریف :

برای هر کالا میتوان بسته به تجربیات قبلی و انتظار از تیم فروش تعداد و روز مورد انتظار و هدف فروش را تعیین کرد .

مثلا مداد در بازه ۳۰ روزه ۱۰ عدد فروش هدف است

کاربرد :

بعد از تعریف اهداف فروش روی کالا ها و طی شدن امور روز مره سازمان (فعل فروش ) میتوان با تعیین تاریخ مرجع، گزارش را تهیه نمود و بر آورد هدف را مشاهده کرد

اگر برآورد بیشتر از صفر باشد یعنی فروش آن کالا در بازه مورد انتظار بیشتر از هدف تعیین شده بوده است

و اگر برآورد کمتر از صفر باشد یعنی تا رسیدن به هدف مورد انتظار فروش ،تعدادی مانده است .

همچنین این گزارش موجودی آن کالا در تمامی انبار ها را ارائه میدهد .

گزارش بر آورد فروش

نوشته شده در: انبار و بازرگانی, نرم افزار سگال, نرم افزارهای مالی, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری : بعد از استقرار اتوماسیون اداری  در شرکت بحث کنترل امور انجام شده توسط کاربران یکی از مبحث های مهم مدیریتی در سازمان است .

بدیدهی است اگر این مهم به درستی انجام نشود نتیجه ی توقعات سازمان نیز برآورده نمی شد .

همانطور که در مطالب قبل گفتیم کار ها در نرم افزار اتوماسیون اداری سگال توسط کاربران  و یا توسط موتور گردش کار bpms ایجاد میگردند و در کارتابل ها برای کاربران عرضه و راهبری میشوند  هر کار در سیستم اتوماسیون اداری سگال حاوی مقداری به عنوان درصد پیشرفت است که کاربر میتواند تا زمان انجام میزان کارکرد خود در این کار را به صورت درصدی و گرافیکی ثبت نماید  که پس از انجام به صورت اتوماتیک به ۱۰۰ تبدیل میشود .

گزارش پیشرفت کار ها مجموعه قعالیت های انجام نشده بر مبنای هر کاربر و تاثیر ارزش آن برمجموعه را نشان میدهد که با مطالعه ی این گزارش میتوان گلوگاه های انسانی شرکت را پیدا کرده و حل کرد  .

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری

این گزارش در یک محدوده تاریخی خواسته شده  بر مبنای کاربران ارئه شده که امکان مطالع ی گروهی بر مبنای دپارتمان یا بخش را داراست .

مولفه ها :

تعداد برگه ها : تعداد برگه های انحام نشده هر کاربر در محدوده تاریخی

حجم کار : درصد کارهای انجام شده و بر عهده ی کاربر نسبت به کل کارهای انجام نشده سازمان در محدوده ی تاریخی

میانگین پیشرفت   : میانگین پیشرفت کارهای هر کاربر طبق اظهار در محدوده ی تاریخی

ضعف : از حاصل برایند حجم کاری هر کاربر نسبت به کل سازمان  و درصد پیشرفت  کارهایش درصد ضعف محاسبه میگردد.

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری

نوشته شده در: اتوماسیون, اتوماسیون اداری و دبیر خانه, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

قبل از نوشتن دفاتر قانونی باید چه کارهایی انجام داد ؟

همانطور که قبلا گفته شد هر شرکت قبل از شروع سال جدید مالی باید دو دفتر کل و روزنامه را بواسطه سازمان ثبت شرکت ها پلمپ کرده تحویل بگیرد … تعداد صفحات مورد درخواست بسته به حجم تراکنش شرکت ها  درخواست میگردد . در آدرس زیر

http://irsherkat.ssaa.ir/Design/RqstAdmission/PolompRequest.aspx

بعد از تحول گرفتن دفاتر جهت نوشتن دفاتر در دوره ها کار هایی باید انجام دهد که به شرح آن میپردازیم .

دفاتر باید با خودکار نوشته شود و فعلا بصورت چاپی مورد قبول نیست  و کاربر باید از نرم افزار پرینت گرفته و آن را به صورت دستی نگارش کند   که یکی از موارد  مهم در هنگام بررسی مالیاتی در امور مالیاتی کشور است .

۱ حذف اسناد خالی و از بین بردن مشکل اسناد ثبت یادداشت .

۲ تجمیع اسناد یک روز (اختیاری ) به منظور کمتر شدن سطر های نوشتاری.

۳ مرتب سازی شماره اسناد   : بعد از حذف اسناد یادداشت یا خالی شماره اسناد بهم میریزد که باید این کار قبل از  پرینت از سیستم انحام شود .

قبل از نوشتن دفاتر قانونی باید چه کارهایی انجام داد ؟

 

 

نوشته شده در: حسابداری, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←
برگه 1 از 46 12345»