سگال پرداز

نوشته ها

آرشیو برای 'اتوماسیون اداری و دبیر خانه'

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری : بعد از استقرار اتوماسیون اداری  در شرکت بحث کنترل امور انجام شده توسط کاربران یکی از مبحث های مهم مدیریتی در سازمان است .

بدیدهی است اگر این مهم به درستی انجام نشود نتیجه ی توقعات سازمان نیز برآورده نمی شد .

همانطور که در مطالب قبل گفتیم کار ها در نرم افزار اتوماسیون اداری سگال توسط کاربران  و یا توسط موتور گردش کار bpms ایجاد میگردند و در کارتابل ها برای کاربران عرضه و راهبری میشوند  هر کار در سیستم اتوماسیون اداری سگال حاوی مقداری به عنوان درصد پیشرفت است که کاربر میتواند تا زمان انجام میزان کارکرد خود در این کار را به صورت درصدی و گرافیکی ثبت نماید  که پس از انجام به صورت اتوماتیک به ۱۰۰ تبدیل میشود .

گزارش پیشرفت کار ها مجموعه قعالیت های انجام نشده بر مبنای هر کاربر و تاثیر ارزش آن برمجموعه را نشان میدهد که با مطالعه ی این گزارش میتوان گلوگاه های انسانی شرکت را پیدا کرده و حل کرد  .

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری

این گزارش در یک محدوده تاریخی خواسته شده  بر مبنای کاربران ارئه شده که امکان مطالع ی گروهی بر مبنای دپارتمان یا بخش را داراست .

مولفه ها :

تعداد برگه ها : تعداد برگه های انحام نشده هر کاربر در محدوده تاریخی

حجم کار : درصد کارهای انجام شده و بر عهده ی کاربر نسبت به کل کارهای انجام نشده سازمان در محدوده ی تاریخی

میانگین پیشرفت   : میانگین پیشرفت کارهای هر کاربر طبق اظهار در محدوده ی تاریخی

ضعف : از حاصل برایند حجم کاری هر کاربر نسبت به کل سازمان  و درصد پیشرفت  کارهایش درصد ضعف محاسبه میگردد.

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری

نوشته شده در: اتوماسیون, اتوماسیون اداری و دبیر خانه, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

گزارش بهره وری شرکت و ارزیابی کارکرد کاربران در اتوماسیون اداری

گزارش بهره وری شرکت و ارزیابی کارکرد کاربران در اتوماسیون اداری: خیلی از اوقات پیش می آید که مدیر یک مجموعه معیاری برای نگاه به روند کار های شرکت، پیشبرد اهداف و یا ارزیابی کاربران ندارد و فقط به حجم مبالغ ورودی در شرکت و یا شنیده های جلسات بسنده میکند  . ارزش های ورودی مبلغ چندان متر معیار مناسبی برای این امر نیست چون هموراه بحث تورم و یا قیمت تمام شده ی متغییر کالا این امر را مخدوش میسازد اگرچه این متر موضوع مهمی در بهره وری بحساب می آید که با ترکیب مولفه های انسانی انجام دهنده یه امور  نتیجه ی قابل قبول تر و مستند تری به ارمغان می آورد .

مورد بعدی کاربرد این مقوله ارزش گذاری کلیه امور انجام شده و امور باز سازمان  جهت مدیریت  است که با مقایسه آن نسبت به دوره های قبلی نگاهی مستند به وضعیت جاری پیشرفت شرکت ارائه میدهد و همچنین باتوجه به پارامتر های ورودی ارزش گذاری پرسنل موثر و کلیدی و فعال را مشخص میکند و میتواند مستندی جهت تشویق و ارتقا باشد .

در سیستم اتوماسیون اداری سگال این ارزش گذاری بر مبنای کاربرگ  و پرسنل انجام میگیرد که کاملا پارامتریک  ارزش های مهم شرکت را تعریف و به صورت اتوماتیک محاسبه و گزارش میدهد

گام اول  : ارزش گذاری کاربرگ ها و کاربران 

در این قسمت بعد از تعریف امور جاری شرکت ارزش هر کار که توسط پرسنل انجام میشود مشخص میگردد  ..

این ارزش گذاری شامل کلیه امور اعم از پیگیری ، فنی ، خدماتی ،مالی میباشد که بسته به تجربه سازمان و میزان اهمیت امور مشخص میگردد .

 

ارزش گذاری کارها در محاسبه بهره وری

گام دوم ضریب ارزیابی بخش ها 

در این قسمت بسته به نوع فعالیت شرکت ضرایب نمره دهی و ارزیابی بخش های شرکت که کاربران عضو آن هستند مشخص میگردد .

ضریب  فعالیت :  ارزش گذاری شرکت نسبت به انجام امور موحله به هر کاربر

ضریب تاثیر گذاری یا تخصص : ارزش گذاری شرکت نسبت به تخصص اقراد بخش در انجام امور سازمان است  این ضریب در گزارش اهمیت بخش ها در کل سازمان اثر بخشی انها را مشخص میکند.

ضریب انجام کار ها : ارزش گذاری شرکت نسبت به امور انجام شده بخش در تقارن ضریب تاثیر کذاری است این ضریب در گزارش گلوگاه های شرکت را مشخص میکند .

معرفی ضرایب بهره وری

گام سوم گزارش 

بعد از تعریف ارزش گذاری ها کاربرگ ها و ضرایب ارزش گذاری و نیز طی یک دوره ادواری کار توسط بخش ها و کاربران میتوان گزارش دلخواه در یک دوره مشخص تهیه کرد .

کار ها توسط کاربران در کارتابلهای مربوط به خودشان انجام و سپس توسط مدیر کارشان تایید میگردد سپس در گزارش لحاظ میشود .

گزارش بهره وری

حال به توضیح مولفه ها می پردازیم

تاریخ : گزارش گیرنده میتواند محدوده تاریخی خواسته شده   را تعیین کند که با مقایسه دوره قبلی اثر بخشی را مطالعه نماید

 کل ارزش ورودی : سیستم بر مبنای پارامتر تاریخی مورد مطالعه جمع ارزش دوره که متشکل از ارزش کاربرگ ها و تعداد کارهاست محاسبه  میکند

درصد انجام کارها : بر مبنای ارزش امور انجام شده را محاسبه و به صورت درصدی نشان میدهد اگر این درصد پایین باشد نشان دهنده ی گلوگاه کلی سازمان است .

قعالیت : درصد فعالیت هر کاربر نسبت به امور محوله طی دوره را نشان میدهد .

تاثیر  : درصد تاثیر امور محوله به کاربر نسبت به کل سازمان را مشخص میکند که برمبنای ارزش گذاری کاربرگ ها مشخص می شود  کدام کاربران در سازمان  طی دوره نقش موثر تری دارند .

انجام : درصد انجام امور هر کاربر نسبت به کل امور ساز مان است که بر طبق ارزش گذاری مشخص شده است که این درصد ظریب نفوذ پرسنل در سازمان را مشخص میکند بدیهی است پرسنل ارزشمندی که درصد انجام پایینی دارند کلوگاه های انسانی سازمان ها هستند .

نمره بازیابی : این نمره باتوجه به ارزش گذاری کاربرگ ها و نیز ضرایب  فعالیت ، تاثیر ، انجام محاسبه میشود و میتواند معیار تشویقی پرسنل  با توجه به این جمع بندی ها   قرار گیرد

گزارش بهره وری شرکت و ارزیابی کارکرد کاربران در اتوماسیون اداری

نوشته شده در: اتوماسیون اداری و دبیر خانه, نرم افزار سگال, نرم افزار های اداری, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

مدیریت رویداد ها در نرم افزار اتوماسیون اداری و بازرگانی و خزانه داری

مدیریت رویداد ها در نرم افزار اتوماسیون اداری و بازرگانی و خزانه داری : امروزه اطلاع رسانی و راهبری مشتریان در رضایت آنها در انجام امور خدماتی نقش بسزایی دارد این موضوع بدین معنی است که در تعریف CRM در جاهایی لازم است به صورت سیستمی مشتری را از انجام امور و کاستی ها مطلع نمود  در گذشته این امر توسط پیگیری های تلفنی مشتری و نیز اطلاع رسانی کارشناسان شرکت به صورتی سنتی انجام میشده است .

در نرم افزار سگال در بخش های اتوماسیون اداری و فرمساز ، بازرگانی و خزانه داری این تنظیمات در برگه ها انجام میشود

ایجاد برگه 

ویرایش برگه 

یادآوری برگه  (طبق تنظیمات برگه)

انجام برگه 

ویرایش فرمساز 

و دستگاههای قابل پیاده سازی عبارتند از

پیام کوتاه (مودمی و اینترنتی)

ایمیل 

ونیز همچنین در متد های زیر ارسال های اتوماتیک قابل انجام است

شرح ثابت : 

توضیحی ثابت در ازای رویداد توسط دستگاه فرستاده میشود مثلا :   پیام کوتاه پرونده شما انجام شد در هنگام انجام برگه

شرح پارامتریک :

توضیحی پارامتریک حاوی اطلاعات برگه به صورت هوشمند ارسال میشود  مثلا : مشتری گرامی @طرف حساب@  (در هنگام ارسال نام مشتری برگه  جایگزین  میگردد)   کار شما انجام شد.

ماژول سفارشی :

در این حالت مشتری خاسته دقیق را به شرکت تولید کننده نرم افزار اعلام میکنند و شرکت یک ماژول سفارشی برای آن کار خاص تولید میکند که میتواند تمام موارد سیستم و نیز کار هایی را انجام دهد

مثلا : ماژولی مورد در خواست است که در هنگام تایید برگه مانده مشتری و نیز تعداد پرونده های مشتری ارسال گردد  .مدیریت رویداد ها در نرم افزار اتوماسیون اداری و بازرگانی و خزانه داری

مدیریت رویداد ها در نرم افزار اتوماسیون اداری و بازرگانی و خزانه داری

نوشته شده در: اتوماسیون اداری و دبیر خانه, انبار و بازرگانی, دریافت پرداخت, فرم ساز, نرم افزار سگال, نرم افزار های اداری, نرم افزارهای مالی, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

تقویم فارسی در کل برنامه به همراه مناسبت ها

تقویم فارسی در کل برنامه به همراه مناسبت ها : در نرم افزار سگال تقویم ها به دو صورت موجود میباشند.

تقویم شمسی :

این تقویم به صورت شمسی و میلادی در هر جای سیستم قابل استفاده است این تقویم در کنترل های نوع تقویم با کلیدF7 فعال میشود و مقدار نتیجه آن را در قسمت مربوطه درج میکند . از قابلیت های این تقویم هوشمند بودن آن در قسمت تعطیلات و مناسبت ها است بدان معنی که میتواند مناسبت هایی که کاربر درج میکند در خود نشان دهد (تولد …یآدواره )  و یا از سرور سگال مناسبت ها و تعطیلات را فراخوانی کرده به کابر در کل سیستم نشان دهد .نرم افزار تقویم

تقویم کاربرگ ها :

این تقویم ترکیبی از تقویم شمسی و میلادی و زمان شروع و پایان کار برگ های که به صورت گرافیکی در روز هفته و یا بازه انتخابی در زمان را پیمایش میکند .

دقت داشته باشید تنها کاربرک هایی در این تقویم نشان داده میشوند که در بخش تنظیمات برگه مشخص شده باشند . پارامتر های زمان و نیز نوع تقویم نیز قابلیت ویرایش دارد .

 [aparat id=”TeV3l”]

تقویم فارسی در کل برنامه به همراه مناسبت ها

 

نوشته شده در: اتوماسیون اداری و دبیر خانه, نرم افزار سگال, نرم افزار های اداری, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←
برگه 1 از 6 12345»