سگال پرداز

نوشته ها

آرشیو برای 'نرم افزار سگال'

گزارش معاملات فصلی TTMS

همانطور که میدانید شرکت ها بعد از تعیین کد اقتصادی  و حوزه مالیاتی باید  در بازه های فصلی سه ماهه گزارشات عملکرد اعم از خرید ، فروش ،قرارداد ها و … را به سازمان دارایی اعلام کنند و این موضوع یکی از مواردی است که در بررسی مالیاتی مد نظر قرار میگیرد . و عدم ارائه ی این اطلاعات منجر به جریمه  میگردد.

این کار به دو  صورت انجام میپذیرد یکی  بصورت آنلاین در سایت مالیات و دیگری به صورت آفلاین در برنامه ای به نام TTMS که بعد از درج اطلاعات به سامانه ارسال انجام می پذیرد .

یکی از مواردی که شرکت های دارای ترکنش بالا با آن روبرو هستند وارد کرد مجدد  اطلاعات خرید و فروش در سایت مالیات  یا این برنامه است که جدا از حجم کار امکان اشتباه در آن نیز وچود دارد .

سازمان دارایی هم نرم افزاری به صورت آفلاین برای این دسته مشتریان تولید کرده که بتوانند به صورت افلاین طی دوره اطلاعات خود را در آن وارد کنند و در پایان دوره آن را ارسال نمایند نام این نرم افزار ttms است .

نرم افزار حسابداری سگال این امکان را به مشتریان میدهد که دیتای مورد نیاز در ttms را به راحتی در نرم افزار درج نمایند و از اتلاف وقت و دوباره کاری جلوگیری میکند .

این کیت به صورت :

ریز معماملات : شامل سطر های فاکتور هاست که عینا درج میگردد

برگه : اطلاعات مالیاتی مشتری را بر حسب مجموع هر برگه در سامانه درج میکند 

سرجمع : سرجمع اطلاعات مالیاتی هر مشتری را در سامانه درج میکند 

بعد از تنظیم این خواسته و نوشتن در فایل اکسس ttms باید از طریق برنامه دوره مالیاتی را تنظیم و سپس اطلاعات را در برنامه ارسال فرمایید .

گزارش معاملات فصلی TTMS

نوشته شده در: حسابداری, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

گزارش بر آورد فروش

گزارش بر آورد فروش : این گزارش در بخش بازرگانی یه گزارش تحلیلی بحساب می آید . و تعداد فروش هر کالا را طبق انتظار و بازه تعریف شده محاسبه میکند که در ادامه به شرح آن می پر دازیم .

تعاریف :

برای هر کالا میتوان بسته به تجربیات قبلی و انتظار از تیم فروش تعداد و روز مورد انتظار و هدف فروش را تعیین کرد .

مثلا مداد در بازه ۳۰ روزه ۱۰ عدد فروش هدف است

کاربرد :

بعد از تعریف اهداف فروش روی کالا ها و طی شدن امور روز مره سازمان (فعل فروش ) میتوان با تعیین تاریخ مرجع، گزارش را تهیه نمود و بر آورد هدف را مشاهده کرد

اگر برآورد بیشتر از صفر باشد یعنی فروش آن کالا در بازه مورد انتظار بیشتر از هدف تعیین شده بوده است

و اگر برآورد کمتر از صفر باشد یعنی تا رسیدن به هدف مورد انتظار فروش ،تعدادی مانده است .

همچنین این گزارش موجودی آن کالا در تمامی انبار ها را ارائه میدهد .

گزارش بر آورد فروش

نوشته شده در: انبار و بازرگانی, نرم افزار سگال, نرم افزارهای مالی, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری : بعد از استقرار اتوماسیون اداری  در شرکت بحث کنترل امور انجام شده توسط کاربران یکی از مبحث های مهم مدیریتی در سازمان است .

بدیدهی است اگر این مهم به درستی انجام نشود نتیجه ی توقعات سازمان نیز برآورده نمی شد .

همانطور که در مطالب قبل گفتیم کار ها در نرم افزار اتوماسیون اداری سگال توسط کاربران  و یا توسط موتور گردش کار bpms ایجاد میگردند و در کارتابل ها برای کاربران عرضه و راهبری میشوند  هر کار در سیستم اتوماسیون اداری سگال حاوی مقداری به عنوان درصد پیشرفت است که کاربر میتواند تا زمان انجام میزان کارکرد خود در این کار را به صورت درصدی و گرافیکی ثبت نماید  که پس از انجام به صورت اتوماتیک به ۱۰۰ تبدیل میشود .

گزارش پیشرفت کار ها مجموعه قعالیت های انجام نشده بر مبنای هر کاربر و تاثیر ارزش آن برمجموعه را نشان میدهد که با مطالعه ی این گزارش میتوان گلوگاه های انسانی شرکت را پیدا کرده و حل کرد  .

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری

این گزارش در یک محدوده تاریخی خواسته شده  بر مبنای کاربران ارئه شده که امکان مطالع ی گروهی بر مبنای دپارتمان یا بخش را داراست .

مولفه ها :

تعداد برگه ها : تعداد برگه های انحام نشده هر کاربر در محدوده تاریخی

حجم کار : درصد کارهای انجام شده و بر عهده ی کاربر نسبت به کل کارهای انجام نشده سازمان در محدوده ی تاریخی

میانگین پیشرفت   : میانگین پیشرفت کارهای هر کاربر طبق اظهار در محدوده ی تاریخی

ضعف : از حاصل برایند حجم کاری هر کاربر نسبت به کل سازمان  و درصد پیشرفت  کارهایش درصد ضعف محاسبه میگردد.

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری

نوشته شده در: اتوماسیون, اتوماسیون اداری و دبیر خانه, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

گزارش بهره وری شرکت و ارزیابی کارکرد کاربران در اتوماسیون اداری

گزارش بهره وری شرکت و ارزیابی کارکرد کاربران در اتوماسیون اداری: خیلی از اوقات پیش می آید که مدیر یک مجموعه معیاری برای نگاه به روند کار های شرکت، پیشبرد اهداف و یا ارزیابی کاربران ندارد و فقط به حجم مبالغ ورودی در شرکت و یا شنیده های جلسات بسنده میکند  . ارزش های ورودی مبلغ چندان متر معیار مناسبی برای این امر نیست چون هموراه بحث تورم و یا قیمت تمام شده ی متغییر کالا این امر را مخدوش میسازد اگرچه این متر موضوع مهمی در بهره وری بحساب می آید که با ترکیب مولفه های انسانی انجام دهنده یه امور  نتیجه ی قابل قبول تر و مستند تری به ارمغان می آورد .

مورد بعدی کاربرد این مقوله ارزش گذاری کلیه امور انجام شده و امور باز سازمان  جهت مدیریت  است که با مقایسه آن نسبت به دوره های قبلی نگاهی مستند به وضعیت جاری پیشرفت شرکت ارائه میدهد و همچنین باتوجه به پارامتر های ورودی ارزش گذاری پرسنل موثر و کلیدی و فعال را مشخص میکند و میتواند مستندی جهت تشویق و ارتقا باشد .

در سیستم اتوماسیون اداری سگال این ارزش گذاری بر مبنای کاربرگ  و پرسنل انجام میگیرد که کاملا پارامتریک  ارزش های مهم شرکت را تعریف و به صورت اتوماتیک محاسبه و گزارش میدهد

گام اول  : ارزش گذاری کاربرگ ها و کاربران 

در این قسمت بعد از تعریف امور جاری شرکت ارزش هر کار که توسط پرسنل انجام میشود مشخص میگردد  ..

این ارزش گذاری شامل کلیه امور اعم از پیگیری ، فنی ، خدماتی ،مالی میباشد که بسته به تجربه سازمان و میزان اهمیت امور مشخص میگردد .

 

ارزش گذاری کارها در محاسبه بهره وری

گام دوم ضریب ارزیابی بخش ها 

در این قسمت بسته به نوع فعالیت شرکت ضرایب نمره دهی و ارزیابی بخش های شرکت که کاربران عضو آن هستند مشخص میگردد .

ضریب  فعالیت :  ارزش گذاری شرکت نسبت به انجام امور موحله به هر کاربر

ضریب تاثیر گذاری یا تخصص : ارزش گذاری شرکت نسبت به تخصص اقراد بخش در انجام امور سازمان است  این ضریب در گزارش اهمیت بخش ها در کل سازمان اثر بخشی انها را مشخص میکند.

ضریب انجام کار ها : ارزش گذاری شرکت نسبت به امور انجام شده بخش در تقارن ضریب تاثیر کذاری است این ضریب در گزارش گلوگاه های شرکت را مشخص میکند .

معرفی ضرایب بهره وری

گام سوم گزارش 

بعد از تعریف ارزش گذاری ها کاربرگ ها و ضرایب ارزش گذاری و نیز طی یک دوره ادواری کار توسط بخش ها و کاربران میتوان گزارش دلخواه در یک دوره مشخص تهیه کرد .

کار ها توسط کاربران در کارتابلهای مربوط به خودشان انجام و سپس توسط مدیر کارشان تایید میگردد سپس در گزارش لحاظ میشود .

گزارش بهره وری

حال به توضیح مولفه ها می پردازیم

تاریخ : گزارش گیرنده میتواند محدوده تاریخی خواسته شده   را تعیین کند که با مقایسه دوره قبلی اثر بخشی را مطالعه نماید

 کل ارزش ورودی : سیستم بر مبنای پارامتر تاریخی مورد مطالعه جمع ارزش دوره که متشکل از ارزش کاربرگ ها و تعداد کارهاست محاسبه  میکند

درصد انجام کارها : بر مبنای ارزش امور انجام شده را محاسبه و به صورت درصدی نشان میدهد اگر این درصد پایین باشد نشان دهنده ی گلوگاه کلی سازمان است .

قعالیت : درصد فعالیت هر کاربر نسبت به امور محوله طی دوره را نشان میدهد .

تاثیر  : درصد تاثیر امور محوله به کاربر نسبت به کل سازمان را مشخص میکند که برمبنای ارزش گذاری کاربرگ ها مشخص می شود  کدام کاربران در سازمان  طی دوره نقش موثر تری دارند .

انجام : درصد انجام امور هر کاربر نسبت به کل امور ساز مان است که بر طبق ارزش گذاری مشخص شده است که این درصد ظریب نفوذ پرسنل در سازمان را مشخص میکند بدیهی است پرسنل ارزشمندی که درصد انجام پایینی دارند کلوگاه های انسانی سازمان ها هستند .

نمره بازیابی : این نمره باتوجه به ارزش گذاری کاربرگ ها و نیز ضرایب  فعالیت ، تاثیر ، انجام محاسبه میشود و میتواند معیار تشویقی پرسنل  با توجه به این جمع بندی ها   قرار گیرد

گزارش بهره وری شرکت و ارزیابی کارکرد کاربران در اتوماسیون اداری

نوشته شده در: اتوماسیون اداری و دبیر خانه, نرم افزار سگال, نرم افزار های اداری, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←
برگه 2 از 45 12345»