سگال پرداز

نوشته ها

آرشیو برای 'همه موارد'

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری : بعد از استقرار اتوماسیون اداری  در شرکت بحث کنترل امور انجام شده توسط کاربران یکی از مبحث های مهم مدیریتی در سازمان است .

بدیدهی است اگر این مهم به درستی انجام نشود نتیجه ی توقعات سازمان نیز برآورده نمی شد .

همانطور که در مطالب قبل گفتیم کار ها در نرم افزار اتوماسیون اداری سگال توسط کاربران  و یا توسط موتور گردش کار bpms ایجاد میگردند و در کارتابل ها برای کاربران عرضه و راهبری میشوند  هر کار در سیستم اتوماسیون اداری سگال حاوی مقداری به عنوان درصد پیشرفت است که کاربر میتواند تا زمان انجام میزان کارکرد خود در این کار را به صورت درصدی و گرافیکی ثبت نماید  که پس از انجام به صورت اتوماتیک به ۱۰۰ تبدیل میشود .

گزارش پیشرفت کار ها مجموعه قعالیت های انجام نشده بر مبنای هر کاربر و تاثیر ارزش آن برمجموعه را نشان میدهد که با مطالعه ی این گزارش میتوان گلوگاه های انسانی شرکت را پیدا کرده و حل کرد  .

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری

این گزارش در یک محدوده تاریخی خواسته شده  بر مبنای کاربران ارئه شده که امکان مطالع ی گروهی بر مبنای دپارتمان یا بخش را داراست .

مولفه ها :

تعداد برگه ها : تعداد برگه های انحام نشده هر کاربر در محدوده تاریخی

حجم کار : درصد کارهای انجام شده و بر عهده ی کاربر نسبت به کل کارهای انجام نشده سازمان در محدوده ی تاریخی

میانگین پیشرفت   : میانگین پیشرفت کارهای هر کاربر طبق اظهار در محدوده ی تاریخی

ضعف : از حاصل برایند حجم کاری هر کاربر نسبت به کل سازمان  و درصد پیشرفت  کارهایش درصد ضعف محاسبه میگردد.

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری

نوشته شده در: اتوماسیون, اتوماسیون اداری و دبیر خانه, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

قبل از نوشتن دفاتر قانونی باید چه کارهایی انجام داد ؟

همانطور که قبلا گفته شد هر شرکت قبل از شروع سال جدید مالی باید دو دفتر کل و روزنامه را بواسطه سازمان ثبت شرکت ها پلمپ کرده تحویل بگیرد … تعداد صفحات مورد درخواست بسته به حجم تراکنش شرکت ها  درخواست میگردد . در آدرس زیر

http://irsherkat.ssaa.ir/Design/RqstAdmission/PolompRequest.aspx

بعد از تحول گرفتن دفاتر جهت نوشتن دفاتر در دوره ها کار هایی باید انجام دهد که به شرح آن میپردازیم .

دفاتر باید با خودکار نوشته شود و فعلا بصورت چاپی مورد قبول نیست  و کاربر باید از نرم افزار پرینت گرفته و آن را به صورت دستی نگارش کند   که یکی از موارد  مهم در هنگام بررسی مالیاتی در امور مالیاتی کشور است .

۱ حذف اسناد خالی و از بین بردن مشکل اسناد ثبت یادداشت .

۲ تجمیع اسناد یک روز (اختیاری ) به منظور کمتر شدن سطر های نوشتاری.

۳ مرتب سازی شماره اسناد   : بعد از حذف اسناد یادداشت یا خالی شماره اسناد بهم میریزد که باید این کار قبل از  پرینت از سیستم انحام شود .

قبل از نوشتن دفاتر قانونی باید چه کارهایی انجام داد ؟

 

 

نوشته شده در: حسابداری, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

گروه بندی اسناد

گروه بندی اسناد :  نرم افزار حسابداری سگال امکان گروه بندی اسناد بر مبنای گروه های تعریف شده ی کاربر را داراست این گروه بندی ها علاوه بر دسته بندی در نشان کردن برخی اسناد برای کار برد های خاص بکار میرود که به اختصار به آن میپردازیم .

کپی سند 

برخی از اسناد مانند سند حقوق جزئیات زیادی دارند که با گروه بندی آن میتوان راحت به آن دسترسی پیدا کرد و  رونوشت از آن را انجام داد .

انتقال 

بر بحث انتقال اسناد به سایر شرکت ها در سیستم هولدینگ این دسته بندی میتواند کار کاربر را ساده تر کند مثلا گروه بندی و انتقال اسناد یک شعبه به مرکز اصلی

گزارشات

بعد از دسته بندی اسناد میتوان گروهی را جستجو و با ثبت یادداشت از گزارش حذف کرد .. مثلا نیاز به گزارشی داریم که می خواهیم  تعدادی از اسناد در آن نباشد و موقتا حذف گردد و بعد از بررسی به گزارشات اضافه شود .

گروه بندی اسناد

گروه بندی اسناد

نوشته شده در: حسابداری, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

گزارش بهره وری شرکت و ارزیابی کارکرد کاربران در اتوماسیون اداری

گزارش بهره وری شرکت و ارزیابی کارکرد کاربران در اتوماسیون اداری: خیلی از اوقات پیش می آید که مدیر یک مجموعه معیاری برای نگاه به روند کار های شرکت، پیشبرد اهداف و یا ارزیابی کاربران ندارد و فقط به حجم مبالغ ورودی در شرکت و یا شنیده های جلسات بسنده میکند  . ارزش های ورودی مبلغ چندان متر معیار مناسبی برای این امر نیست چون هموراه بحث تورم و یا قیمت تمام شده ی متغییر کالا این امر را مخدوش میسازد اگرچه این متر موضوع مهمی در بهره وری بحساب می آید که با ترکیب مولفه های انسانی انجام دهنده یه امور  نتیجه ی قابل قبول تر و مستند تری به ارمغان می آورد .

مورد بعدی کاربرد این مقوله ارزش گذاری کلیه امور انجام شده و امور باز سازمان  جهت مدیریت  است که با مقایسه آن نسبت به دوره های قبلی نگاهی مستند به وضعیت جاری پیشرفت شرکت ارائه میدهد و همچنین باتوجه به پارامتر های ورودی ارزش گذاری پرسنل موثر و کلیدی و فعال را مشخص میکند و میتواند مستندی جهت تشویق و ارتقا باشد .

در سیستم اتوماسیون اداری سگال این ارزش گذاری بر مبنای کاربرگ  و پرسنل انجام میگیرد که کاملا پارامتریک  ارزش های مهم شرکت را تعریف و به صورت اتوماتیک محاسبه و گزارش میدهد

گام اول  : ارزش گذاری کاربرگ ها و کاربران 

در این قسمت بعد از تعریف امور جاری شرکت ارزش هر کار که توسط پرسنل انجام میشود مشخص میگردد  ..

این ارزش گذاری شامل کلیه امور اعم از پیگیری ، فنی ، خدماتی ،مالی میباشد که بسته به تجربه سازمان و میزان اهمیت امور مشخص میگردد .

 

ارزش گذاری کارها در محاسبه بهره وری

گام دوم ضریب ارزیابی بخش ها 

در این قسمت بسته به نوع فعالیت شرکت ضرایب نمره دهی و ارزیابی بخش های شرکت که کاربران عضو آن هستند مشخص میگردد .

ضریب  فعالیت :  ارزش گذاری شرکت نسبت به انجام امور موحله به هر کاربر

ضریب تاثیر گذاری یا تخصص : ارزش گذاری شرکت نسبت به تخصص اقراد بخش در انجام امور سازمان است  این ضریب در گزارش اهمیت بخش ها در کل سازمان اثر بخشی انها را مشخص میکند.

ضریب انجام کار ها : ارزش گذاری شرکت نسبت به امور انجام شده بخش در تقارن ضریب تاثیر کذاری است این ضریب در گزارش گلوگاه های شرکت را مشخص میکند .

معرفی ضرایب بهره وری

گام سوم گزارش 

بعد از تعریف ارزش گذاری ها کاربرگ ها و ضرایب ارزش گذاری و نیز طی یک دوره ادواری کار توسط بخش ها و کاربران میتوان گزارش دلخواه در یک دوره مشخص تهیه کرد .

کار ها توسط کاربران در کارتابلهای مربوط به خودشان انجام و سپس توسط مدیر کارشان تایید میگردد سپس در گزارش لحاظ میشود .

گزارش بهره وری

حال به توضیح مولفه ها می پردازیم

تاریخ : گزارش گیرنده میتواند محدوده تاریخی خواسته شده   را تعیین کند که با مقایسه دوره قبلی اثر بخشی را مطالعه نماید

 کل ارزش ورودی : سیستم بر مبنای پارامتر تاریخی مورد مطالعه جمع ارزش دوره که متشکل از ارزش کاربرگ ها و تعداد کارهاست محاسبه  میکند

درصد انجام کارها : بر مبنای ارزش امور انجام شده را محاسبه و به صورت درصدی نشان میدهد اگر این درصد پایین باشد نشان دهنده ی گلوگاه کلی سازمان است .

قعالیت : درصد فعالیت هر کاربر نسبت به امور محوله طی دوره را نشان میدهد .

تاثیر  : درصد تاثیر امور محوله به کاربر نسبت به کل سازمان را مشخص میکند که برمبنای ارزش گذاری کاربرگ ها مشخص می شود  کدام کاربران در سازمان  طی دوره نقش موثر تری دارند .

انجام : درصد انجام امور هر کاربر نسبت به کل امور ساز مان است که بر طبق ارزش گذاری مشخص شده است که این درصد ظریب نفوذ پرسنل در سازمان را مشخص میکند بدیهی است پرسنل ارزشمندی که درصد انجام پایینی دارند کلوگاه های انسانی سازمان ها هستند .

نمره بازیابی : این نمره باتوجه به ارزش گذاری کاربرگ ها و نیز ضرایب  فعالیت ، تاثیر ، انجام محاسبه میشود و میتواند معیار تشویقی پرسنل  با توجه به این جمع بندی ها   قرار گیرد

گزارش بهره وری شرکت و ارزیابی کارکرد کاربران در اتوماسیون اداری

نوشته شده در: اتوماسیون اداری و دبیر خانه, نرم افزار سگال, نرم افزار های اداری, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←
برگه 3 از 48 12345»