سگال پرداز

نوشته ها

فکس سرور فارسی ، مبتنی بر شبکه و مودم ، fax server

فکس سرور فارسی ، مبتنی بر شبکه و مودم ، fax server : فکس سرور ها معمولا به دورصورت سخت افزاری و یا نرم افزاری در مقیاس بزرگ به ارسال و دریافت فکس ها می پردازند و هدف از تولید این موضوع صرفا تمرکز و صرفه جویی در وقت ، هزینه سازمان است . در فکس سرور های سخت افزاری معولا دستگاه دارای حافظه واسط است و با یک واسط اطلاعات را دریافت و یا ارسال میکند و معمولا دارای چند خط ورودی است . در حالت نرم افزاری بسته به نوع طراحی این تعریف متفاوت میباشد ولی در انتها می بایست  همان نتیجه حاصل گردد .

در این مطلب قصد داریم شیوه پیاده سازی یک فکس سرور را با نرم افزار فکس سگال  بررسی کنیم .

فکس سرور فارسی

 

فکس سرور ساده با یک دستگاه و چند مودم :

این حالت از پیاده سازی به این صورت انجام میشود که بر روی یک سیستم چند مودم پیاده سازی شود اعم از internal ، external  و سیستم با مخزن مشترک شروع  به ارسال گروهی فکس و یا دریافت فکس از خطوطی که به مودم ها منتسب شده است می پردازد و در گزارش مربوطه تمام اطلاعات را یکجا در مخزن مشترک نمایش میدهد نرم افزار فکس گروهی  هیچ محدودیتی روی تعداد مودم ندارد و این موضوع وابسته به سیستم است .

فکس سرور تحت شبکه با چند دستگاه و چند مودم :

در این حالت  نرم افزار فکس روی چند سیستم نصب شده است و مثل حالت قبلی هر دستگاه میتواند یک یا چند مودم داشته باشد یا اصلا دارای مودم نباشد و صرفا گزارش گیر و یا ارسال کننده به صف باشد . همانطور که اشاره شد نرم افزار نمابر دارای یک مخزن مشترک است و یک صف هوشمند  مدیریت ارسال  و تقسیم فکس ها بین کامپیوتر ها را برعهده دارد .

 

فکس سرور تحت شبکه با چند دستگاه و چند مودم در بستر شبکه برون سازمانی  :

این حالت از پیاده سازی فکس سرور فارسی مانند حالت قبل است با این تفاوت که میتوان با استفاده از بستر tcp/ip  سیستم های این سرور را گسترش داد این حالت معمولا  با یک static ip و یا mpls انجام میپذیرد نرم افزار سگال کلیه ارتباطات مبتنی بر tcp/ip را پشتیبانی میکند . این حالت میتواند یه فکس سرور توزیعی  نیز باشد  مثلا یک با شرکت با شعب در نظر بگیرید که شرکت میخواهد فکس های همه ی شعبات در شعبه مرکزی آرشیو شود و نیز هر شعبه بتواند فکس های دریافتی و ارسالی خود را مدیریت کند خاطر نشان میسازد فکس سرور میتواند روی سرور های مشتری و یا یک سرور مجازی در اینترنت قرار گیرد که در این موضوع انحصار کامل اطلاعات در خدمت مشتری است .

امنیت و دسترسی : 

اولین سوالی که در این مورد به ذهن خطور میکند بحث امنیت و دسترسی این حالت است نرم افزار سگال  از دولایه امنیتی شبکه ، sql server حمایت میگردد و نیز یه لابه مجتمع امنیتی درون نرم افزاری در نظر گرفته است که تعیین میکند کدام کاربر چه فرمهایی را ببیند و چه حقوقی در فرمها داشته باشد و نیز چه اطلاعاتی به ایشان نمایش داده شود.

یکپارچگی اطلاعات :

هر زمان که مدیر سیستم تمایل داشته باشد میتواند از اطلاعات مجتمع در سرور نسخه پشتیبان تهیه کند و یا یک مامور بک آپ گیری اتوماتیک برای این موضوع مشخص کند .

fax server

فکس سرور فارسی ، مبتنی بر شبکه و مودم ، fax server

نوشته شده در: فکس, نرم افزار سگال, نرم افزار های اداری, همه موارد

ارسال دیدگاه: (۰) ←

ارسال دیدگاه

شما باید وارد شوید تا دیدگاهی ارسال کنید.