سگال پرداز

نوشته ها

آرشیو برای 'حسابداری'

گزارش معاملات فصلی TTMS

همانطور که میدانید شرکت ها بعد از تعیین کد اقتصادی  و حوزه مالیاتی باید  در بازه های فصلی سه ماهه گزارشات عملکرد اعم از خرید ، فروش ،قرارداد ها و … را به سازمان دارایی اعلام کنند و این موضوع یکی از مواردی است که در بررسی مالیاتی مد نظر قرار میگیرد . و عدم ارائه ی این اطلاعات منجر به جریمه  میگردد.

این کار به دو  صورت انجام میپذیرد یکی  بصورت آنلاین در سایت مالیات و دیگری به صورت آفلاین در برنامه ای به نام TTMS که بعد از درج اطلاعات به سامانه ارسال انجام می پذیرد .

یکی از مواردی که شرکت های دارای ترکنش بالا با آن روبرو هستند وارد کرد مجدد  اطلاعات خرید و فروش در سایت مالیات  یا این برنامه است که جدا از حجم کار امکان اشتباه در آن نیز وچود دارد .

سازمان دارایی هم نرم افزاری به صورت آفلاین برای این دسته مشتریان تولید کرده که بتوانند به صورت افلاین طی دوره اطلاعات خود را در آن وارد کنند و در پایان دوره آن را ارسال نمایند نام این نرم افزار ttms است .

نرم افزار حسابداری سگال این امکان را به مشتریان میدهد که دیتای مورد نیاز در ttms را به راحتی در نرم افزار درج نمایند و از اتلاف وقت و دوباره کاری جلوگیری میکند .

این کیت به صورت :

ریز معماملات : شامل سطر های فاکتور هاست که عینا درج میگردد

برگه : اطلاعات مالیاتی مشتری را بر حسب مجموع هر برگه در سامانه درج میکند 

سرجمع : سرجمع اطلاعات مالیاتی هر مشتری را در سامانه درج میکند 

بعد از تنظیم این خواسته و نوشتن در فایل اکسس ttms باید از طریق برنامه دوره مالیاتی را تنظیم و سپس اطلاعات را در برنامه ارسال فرمایید .

گزارش معاملات فصلی TTMS

نوشته شده در: حسابداری, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

گزارش سنی ، مقایسه دوره ای مانده

گزارش سنی ، مقایسه دوره ای مانده: این گزارش جهت مقایسه مانده یک مرکز در دو تاریخ است و بسته به مانده تراز مرکز در دو تاریخ میزان رشد بدهکاری و یا بستانکاری آن را مشخص می کند  همچنین وضعیت آن مرکز را با توجه به تغییرات به کاربر گزارش میدهد که شامل موارد زیر است .

رشد بدهکاری : شامل مراکزی که در تاریخ اول گزارش بدهکار بوده  بدهکاری آن بیشتر شده است.

رشد بستانکاری : حاوی مراکزی که در تاریخ اول بستانکار بوده و بستانکاری آن رشد کرده است .

کاهش بدهکاری :شامل مراکزی که در تاریخ اول گزارش بدهکار بوده  بدهکاری آن کمتر  شده است.

کاهش بستانکاری : حاوی مراکزی که در تاریخ اول بستانکار بوده و بستانکاری آن کاهش یافته است .

 

تغییر ماهیت : شامل مراکزی میباشد که ماهیت مانده آن در تاریخ اول و دوم تغییر کرده است مثلا در تاریخ اول گزارش بدهکار بوده و در تاریخ دوم بستانکار میباشد و یا برعکس . این مورد شامل دو حالت تغییرات میباشد . شامل تغییر ماهیت از بدهکار به بستانکار و از بستانکار به بدهکار است .

در این گزارش مراکزی که در تاریخ دوم تراز شده (مانده ۰ ) درج نمیگردد و فقط مراکزی لیست میشود که دارای بدهی و یا بستانکاری در تاریخ دوم است .

پارامتر ها :

تاریخ : شامل تاریخ اول گزارش و تاریخ دوم گزارش است که گزارش در آن تاریخ ها تهیه و مقایسه میشود .

حساب : شامل حسابی است که اگر مشخص شود مانده گیری مراکز طبق آن انجام میشود و اگر مشخص نشود در کل حسابها بررسی انجام میگردد.

دوره : دوره جاری مالی برای گزارش گیری .

کاربرد :

جهت پیگیری مطالبات با مشتریان جاری و همچنین الویت بندی پرداخت ها و مقایسه مانده مرکز در دو تاریخ .

این گزارش توانایی فیلتر شدن در گروه یا شرطی خاص را نیز داراست و در نسخه زمستان ۹۵ به سیستم مالی سگال اصافه گردیده است.

گزارش سنی ، مقایسه دوره ای مانده

گزارش سنی ، مقایسه دوره ای مانده

نوشته شده در: حسابداری, نرم افزار سگال, نرم افزارهای مالی, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

گزارش مقایسه مانده منابع و مراکز ، مغایرت گیری حساب ها

گزارش مقایسه مانده منابع و مراکز  ، مغایرت گیری حساب ها :  در نرم افزار سگال منابع شامل (طرف حساب، صندوق ، حساب بانکی ، تنخواه ) است .

که بصورت اتوماتیک در سیستم حسابداری بعد از ایجاد ، یا تغییرات ثبت میگردد  .

و در سیستم حسابداری با نام مرکز (شناور) شناسایی میشود و با توجه به منابع و مراکز مرتبط سند اتوماتیک سیستمی درج میگردد.

برای مشتریانی که هم از بازرگانی ، انبار ،خزانه داری ، و هم از حسابداری استفاده میکنند امکانی در سیستم تعبیه شده است که مانده منابع و مراکز را در یک سطح مشاهده کنند و در صورت وجود مغایرت آن را از طریق بررسی گردش مرکز  یا منبع در همین فرم بررسی و مشکل را حل نمایند .

این امکان به ماژول عیب یاب سیستم نیز اضافه شده است تا در صورت وجود این مسایل پیشتر اطلاع رسانی مناسبی به کاربران انجام شود .

موارد مغایرت :

ممکن است سند برای برگه ها تنظیم نشده باشد .

ممکن است سند برگه های تایید شده حذف شده باشد .

ممکن است حسابداری سندی اصلاحی مرتبط به منابع فقط در ماژول حسابداری ثبت نموده باشد .

ممکن است برگه های دارای سند از حالت تایید در آمده باشد.

ممکن است به دلیل تنظیمات مالی سند برگه ثبت یادداشت شده باشد .

ممکن است طبق تنطیمات سند برگه توسط کاربر ویرایش شده باشد.

در بسیاری از موارد با تولید سند مجدد برگه در کارتابل مدیریت اسناد برگه ها این مشکلات حل میشود.

این موارد از طریق تنظیمات جدید در سیستم حل می شود  و گزارش مقایسه مانده منابع و مراکز  ، مغایرت گیری حساب ها صرفا کاربر را از وجود مشکل آگاه میکند و برای حل آن به ساده ترین روش راهبری انجام میشود .

 

گزارش مقایسه مانده منابع و مراکز ، مغایرت گیری حساب ها

گزارش مقایسه مانده منابع و مراکز  ، مغایرت گیری حساب ها

نوشته شده در: حسابداری, دریافت پرداخت, نرم افزار سگال, نرم افزارهای مالی, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

تغییر کد اسناد سیستمی

تغییر کد اسناد سیستمی: در نرم افزار سگال برگه های خزانه داری و بازرگانی و انبار   بصورت اتوماتیک (طبق تنظیمات حسابدار ) تولید سند میشود برخی از موارد پیش می آید که برای برخی از مشتریان در برگه ای خاص می خواهیم سند اتمات; با تغییراتی محاسبه و درج شود.

امکان تغییر حساب طرف حساب در اسناد سیستمی قابلیتی است که به حسابدار کمک میکند این دسته طرف حساب ها را مشخص کرده طبق تنظیم این طرف حساب سند صادر کند و این پروسه بدون دخالت کاربر (بعد از تنظیمات ) انجام گیرد .

 

مثلا در این مورد می خواهیم حساب بستانکارای شرکا را به حساب بدهکاران شرکا در سند سیستمی برگه دریافت تغییر دهیم .

این تغییر یک تعریف سیستمی یکباره است و بعد از هر تولید سند برای این طرف حساب در نظر گرفته میشود

تغییر کد اسناد سیستمی

این قابلیت روی تنظیم سند تمام برگه های انبار ، بازرگانی ،دریافت پرداخت قابل استفاده میباشد . و در هر زمان قابل تغییر است و میتوان بعد از تغییرات از فرم مدیریت اسناد برگه ها اسناد قبلی را طبق تنظیم جدید بازنویسی نمود .

تغییر کد اسناد سیستمی

نوشته شده در: حسابداری, نرم افزار سگال, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←
برگه 1 از 7 12345»