سگال پرداز

نوشته ها

آرشیو برای 'نرم افزار های اداری'

نرم افزار پیام کوتاه- ارسال گروهی پیام کوتاه

نرم افزار پیام کوتاه : این روزها نقش پیام کوتاه در فعالیت های تجاری کوچک و بزرگ به خوبی احساس شده است  و تا حد زیادی از هدر رفتن زمان و هزینه اشخاص جهت اطلاع رسانی صرفه جویی بعمل آورده است .به طور کلی دو نوع نرم افزار پیام کوتاه استفاده می شود.

نرم افزار پیام کوتاه مودمی (GSM)

این نوع نرم افزار ها اطلاعات پیام کوتاه را به وسیله جی اس ام مودم و یک خط موبایل که در این دستگاه قرار میگیرد ارسال و یا دریافت میکند  از مزایای این روش می توان مستقل بودن  و نداشتن قوانین پیچیده جهت ارسال نام برد و عمده عیب این روش سرعت پایین این دسته نرم افزار است (میانگین هر 5  ثانیه یک پیام ) این دسته نرم افزار پیام کوتاه قبل از روش اینترنتی وارد بازار شده  و اولین متد برای این منظور بشمار می آید در زیر نمونه ای  از gsm modem مشاهده میفرمایید .

نرم افزار پیام کوتاه

 

نرم افزار پیام کوتاه

 

نرم افزار پیام کوتاه اینترنتی (web service)

این دسته نرم افزار ها توسط یک رابط از طریق اینترنت شماره را ارسال میکنند معمولا این شماره های از 5 رقم به بالاست و نمونه ای از ان را  در پیام کوتاه بانکها روزانه مشاهده میفرمایید. سرعت بالا و تجهیزات کم از عمده مزایای این روش است در این روش ابتدا باید یک شماره از یک رابط تهیه کنید و در فواصل بر طبق نیاز شارژ انجام دهید .

در حال حاضر سگال پرداز واسط  عصر فرا ارتباط   afe.ir    را انتخاب و در نرم افزار های خود آن را پشتیبانی میکند . afe  یکی از شرکت های فعال در این حوزه است که در حال حاضر google ,facebook ,viber در ایران پیام های خود را توسط این واسط ارسال میکنند.

نرم افزار پیام کوتاه

 

نرم افزار سگال این دو روش  را پشتبانی کرده  و علاوه بر ارسال و دریافت پیام کوتاه امکانات ویژه ای در اختیار کاربران قرار میدهد که به برخی از آنها به اختصار میپردازیم

ارسال انبوه پیام کوتاه از روی بانک اطلاعات نرم افزار

این ویزگی از اطلاعات خود نرم افزار جهت ارسال گروهی استفاده میکند و نیازی به ورود مجدد اطلاعات در پنل های اینترنتی نیست و برای مشتریانی  که  بانک های اطلاعات ارزشمند و طبقه بندی شده دارند حائز اهمیت است .

 راهبری پیام های دریافتی

این ویژگی به کار بران کمک میکند تا برای پیگیری وضعیت مانده ، مشتری ،پرونده ….. برنامه ریزی کنند و از تماس های زائد و وقت گیر به شرکت  جلوگیری نمایند .. مثلا اگر مشتری gheymat*668  را برای سیستم ارسال کرد سیستم آخرین قیمت این کالا را به مشتری ارسال میگردد . این نیاز در نرم افزار بسته به سفارش  در تمام اجزای سیستم قابل پیاده سازی است

نرم افزار پیام کوتاه

درج مقادیر و پیش نویس ها در متن

این ویژگی اطلاعات  را بصورت اتوماتیک از بانک اطلاعاتی فراخونی کرده در متن پیام جایگذاری میکند مثلا برای دعوت به سمینار نام گیرنده در متن پیام درج می گردد .

نرم افزار پیام کوتاه- ارسال گروهی پیام کوتاه

نوشته شده در: پیام کوتاه (sms), نرم افزار سگال, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

نرم افزار دبیرخانه و یا اتوماسیون اداری ؟

نرم افزار دبیرخانه و یا اتوماسیون اداری ؟ این سوال ذهن اکثر تصمیم گیرندگان برای تهیه نرم افزار را مشغول به خود کرده است. نرم افزار دبیرخانه به مجموعه اموری شامل دفتر اندیکارتور ، بایگانی، ثبت نامه صادره ، وارده ، نامه داخلی ، ثبت پیش نویس ،کارتابل ، گزارشات و فقط به امور بایگانی و فرایند نامه ها ی اداری می پردازد حال آنکه نرم افزار اتوماسیون اداری علاوه بر این کارها می تواند فرایند های یک شرکت را نیز ثبت و پیگیری کند .نرم افزار دبیرخانه یا اتوماسیون اداری در رده بندی های نرم افزار های اداری قرار میگیرند و لازم ملزوم هستند ولی  بهره گیری از هر کدام در قالب دیگری امکان پذبر نیست .

بهتر است قبل تهیه نرم افزار مدیر برای آینده نیز برنامه ریزی کند ،اگر هدف مکانیزاسیون امور شرکت و حذف هزینه ها باشد پس نرم افزار دبیرخانه به تنهایی کارساز نیست و اگر تصمیم به تهیه نرم افزار اتوماسیون اداری گرفته شد باید به این نکته توجه کرد مواردی که بستر های نرم افزار دبیرخانه هستند در اتوماسیون اداری رعایت شده باشد در زیر چند مبحث را به اختصار بیان میکنیم :

شماره دهی اندیکاتور و ثبت و دسته بندی نامه ها

شامل امکان تعریف انواع نامه و فرایند دارای سیستم شماردهی اتوماتیک بر مبنای یک واحد زمانی با قابلیت درج پیشوند و پسوند شماره ها .

بایگانی کامل اسناد ، اسکن و فکس

شامل امکان بایگانی کامل اسناد به تفکیک نامه و تهیه اسکن از روی مدارک و نیز ارسال و دریافت فکس در صورت نیاز

پیشنویس word یا فرمساز و گزارش ساز

امکان تهیه پیشنویس اطلاعات از روش متن نامه یا فرم ساز در فایل های doc و یا گزارش ساز

کارتابل ، داشبورد

کارتابل به تفکیک پرسنل و داشبورد مدیریتی جهت بررسی کلی

گزارشات و جستجو

گزارشات و جستجو های متنوع جهت تسهیل ارتباط با داده ها

نرم افزار دبیرخانه

نرم افزار دبیرخانه و یا اتوماسیون اداری

نوشته شده در: اتوماسیون اداری و دبیر خانه, نرم افزار سگال, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

نرم افزار bpms مدیریت کسب و کار ،گردش کار و فرایند در اتوماسیون اداری

نرم افزار bpms مدیریت کسب و کار ،گردش کار: در روش های معمول انسانی به دلیل تعدد  و یا حجم کار یک سری روابط انسانی زائد شکل گرفته اند ،که همواره در رشد سازمان عملکرد منفی داشته و بهروی را پایین می آورد . نرم افزار های bpms یا مدیریت کسب کار سعی در آن دارند تا این فرایند ها را برای هر سازمان استخراج و تسهیل نمایند و حتی المقدور هزینه زمانی و هزینه های تابعه را کاهش دهند در این گفتار سعی داریم  اجزای این سیستم را به اختصار توضیح دهیم .

نرم افزار bpms مدیریت کسب و کار ،گردش کار و فرایند در اتوماسیون اداری

استخراج روش و بهینه سازی آن (طراحی مدل فرایند)

معمولا سازمان ها روش هایی برای انجام امور روزمره در نظر میگیرند و آن را در حکم دستور العمل به پرسنل ابلاغ میکنند  .. ممکن است این فرایند ها در ابتدا نا کارامد باشد ولی در طی زمان به تدریج موارد حل شده و سریع ترین روش و کم هزینه ترین روش استخراج میشود این امر مستلزم استخراج و نظارت مدیران طی جلساتی با کارکنان است و بر طبق تجربه و یا نوع کار زمان ان متفاوت می باشد در مورد سازمان هایی که سنتی اداره میشوند این فرایند ها به صورت آزمون و خطا توسط پرسنل و یا گفتاری از مدیران به پرسنل است . فرایند یا روش انجام کار یکی از تعاریف نرم افزار bpms است که موتور گردش کار workflow  بر مبنای ان تصمیم میگیرد.

موتور گردش کار workflow و تعریف کار ها

این مفهوم سیستم جهت دهی اتوماتیک ارجاعات در سازمان بر مبنای فرایند های تعریف شده است که بصورت اتوماتیک کار ها را پس از انجام به سایر بخش ها ارجاع میدهد و یا برای انجام پیش شرط های آن را به صورت ماشینی چک میکند در نرم افزار bpms این بحث جزو مهمترین بحث های سیستم است که با حصول فرایند که تغذیه این موتور است  روابط غیر ضروری گفتاری ، حضوری ،  تلفنی و.. حدف و از هدر رفتن منابع جلوگیری میکند.

نقش های سازمان (چارت سازمانی)

معمولا کارهای یک سازمان را نقش ها که تشکیل شده از نفرات هستند انجام میدهند و در نرم افزار bpms  در قسمت موتور گردش کار برای هر کار انجام دهنده ان مشخص می شود .

مدیریت بازخورد ها

یکی از مسائل در تمام سازمان ها بازخورد یا feedback کار ها به مرحله قبل و یا تکرار کار است که به دلیل کاستی ها و یا اشتباهات پیش می آید که موضوع باید در طراحی هر فرایند مد نظر قرار گیرد

مدیریت فرم ها ، گزارشات ، مستندات

بعد از طی این امور فرمهای تابعه باید در نرم افزار فرمساز و گزارش ساز طراحی شود و در مرحله پیشرفت کار رفته رفته پر شوند نرم افزار آرشیو نیز در این قسمت مستندات کار ها را جمع آوری و نگهداری میکند .

کارتابل و داشبور مدیریتی

این موضوع پل ارتباطی کاربران و سیستم است بدین معنی که موتور گردش کار نرم افزار Bpms  راهبری یک فرایند پیچیده را بعهده گرفته و به کار بران در چارت سازمانی کار هایشان را ارجاع میکند و بعد از انجام کار توسط مسئول مربوطه ارجاع بعدی توسط موتور گردش کار آن فرایند در نرم افزار bpms  انجام می شود . پس می توان گفت کارتابل مهمترین محاوره اجزای سازمان با نرم افزار bpms  است . داشبورد نیز به راهبری مدیران و نظارت غیر مستقیم آنها بر کاربران کمک کیکند .

نمودار و گزارشات

آخرین مرحله بعد از انجام یک فرایند در نرم افزار bpms  بازنگری نمودار آن فرایند و تصحیح روش در صورت لزوم میباشد این کار به دلیل ثبت تمامی کار ها در سیستم به سهولت انجام میگیرد و مدیر می تواند با یک نگاه  فرایند را رهگیری و در موتور گردش کار برای انجام  بهینه کار های ساز مان در  آینده تصحیح نماید.

نرم افزار bpms

 

نرم افزار bpms مدیریت کسب و کار ،گردش کار و فرایند در اتوماسیون اداری

نوشته شده در: گردش کار work flow, نرم افزار سگال, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

اتوماسیون اداری چیست ؟ تعریف ،نقش و کاربرد

اتوماسیون اداری چیست ؟امروزه با سهیم شدن هرچه بیشتر کامپیوتر در سازمان ها و سرعت بخشیدن به امور  ، روش های قدیمی رایج در سازمان ها رفته رفته منسوخ شده و روش های جدید که عمدتا از رایانه در انجام این امور بهره میگیرند جایگزین روش های قبلی میشوند روش های جدید در کل سریعتر کم هزینه تر و کارا تر از روش های قبلی امور سازمان ها را تحلیل و بهینه میکنند اتوماسیون اداری مجموعه روش هایی مبتنی بر مطالب بالاست. همچنین اتوماسیون اداری باعث صرفه جویی در وقت ، منابع ، هزینه ها (حمل ونقل ، منابع انسانی ) میگردد و اشتباهات انسانی را تا حداقل ممکن کم کیکند  .

اتوماسیون اداری

 

همانطور که گفته شد امروزه  نقش رایانه در اتوماسیون اداری حائز اهمیت است  در ایران از اوایل دهه ۶۰ این مقوله  در سازمان های خصوصی مطرح و کم کم  جای خود را در بحث های سازمانی باز کرد در ابتدا اتوماسیون اداری فرایند نگهداری دیجیتالی نامه ها و تایپ ان را شامل میشد کم کم نرم افزار هایی نظیر ms word  در این راستا جزو لاینفک هر شرکت بشمار می آمد.

رفته رفته اتوماسیون اداری با پیشرفت تکنلوژی و پدید آمدن روش های نوین شکوفا گشت و کم کم نرم افزار های دبیر خانه در کنار نرم افزار های تایپ نامه به این زنجیره پیوستند و با  پیشرفت آن و پیوستن نرم افزار های حسابداری ، انبار  این راهکار ها بصورت یکپارچه عرضه شد.

شرکت سگال پرداز سینا به عنوان عضو کوچکی از جامعه نرم افزاری کشور، اقدام به تولید نرم افزاری  یکپارچه جهت رفع نیاز های مالی اداری سازمان ها کرده است در حال حاضر نرم افزار های زیر در زمره نرم افزار های اتوماسیون اداری سگال شناسایی می شوند:

نرم افزار اتوماسیون اداری (شامل crm  – کارتابل – کار کرد – ثبت نامه ها و کارها) 

نرم افزار گردش کار جهت مدیریت اتوماتیک روند گردشی کارها و نامه ها در سازمان 

نرم افزار فرمساز و گزارش ساز جهت تهیه فرمت های سفارشی مشتریان بر طبق نیاز 

نرم افزار آرشیو و بایگانی جهت نگهداری فایلها و اسناد و مدارک  و اسکن مدارک قبلی 

نرم افزار ارتباطات شامل فکس ، پیام کوتاه ، ایمیل جهت اطلاع رسانی و حذف روابط اضافی 

اتوماسیون اداری چیست ؟

نوشته شده در: اتوماسیون, اتوماسیون اداری و دبیر خانه, نرم افزار سگال, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←
برگه 6 از 13 «45678»