سگال پرداز

نوشته ها

کدینگ حسابداری چیست ؟ (نقش کد حسابها در حسابداری)

کدینگ حسابداری چیست ؟ (نقش کد حسابها در حسابداری) :معمولا حسابداران برای ثبت رویداد های مالی تراکنش ها را دسته بندی میکنند این دسته بندی عموما یک دسته بندی درختی است که شامل لایه ها و کد های سرشاخه و زیر شاخه میباشد .به این مجموعه کدینگ حسابداری گویند که این موضوع

بسته به  نوع شرکت و حجم تراکنش حسابها توسط حسابدار تنطیم میگردد

منظور از لایه ها سطح هایی است که حسابدار بر طبق آن تراکنش های مالی را دسته بندی میکند(کل – معین – تفضیلی) که معمولا سطح آخر شامل کد های حساب داری است.

کدینگ حسابداری برای ثبت اسناد حسابداری و گزارشات نظیر تراز و دفتر به کار میرود.

برای مثال : یک کدینگ حسابداری سه لایه در نظر بگیرید (کل – معین – تفضیلی )

۰۱  صندوق (کل)

۰۱/۰۰۱ صندوق ریالی (معین)

۰۱/۰۰۱/۰۰۰۱ صندوق شرکت (تفضیلی)

۰۱/۰۰۲ صندوق ارزی (معین)

در بالا نمونه هایی از کدینگ حسابداری صندوق در کدینگ را مشاهده کردید یک کدینگ کامل شامل تمام دسته بندی ها به این ترتیب در یک دوره مالی است که حسابدار به فراخور نیاز آن را در کدینگ حسابداری تنظیم میکند .

دقت داشته باشید که برای ثبت یک کد در یک لایه باید لایه های بالاتر درج شده باشند .

در نرم افزار سگال امکان تهیه کدینگ حسابداری بر طبق نیاز و نیز تنظیم لایه ها به صورت نامحدود وجود دارد و حسابداران میتوانند یک کدینگ حسابداری بر حسب نیاز یک شرکت به سلیقه خود تهیه و تنظیم نمایند.

امکان استفاده از تفضیلی شناور در کدینگ حسابداری و درج اطلاعات از سایر بخش ها در حسابداری نیز در نرم افزار پیش بینی شده است

کدینگ حسابداری

ماهیت در کدینگ حسابداری حهت کنترل بهتر در هنگام سند زن کاربرد دارد و در صورت تنظیم و اعمال مبلغی مغایر با ماهیت سیستم پیغام های مناسب را به کاربر اعلام میکند .

در تنظیم کدینگ حسابداری گروه حسابها نیز نقش موثری دارد این گروه بندی برای تهیه گزارش سود و زیان و اسناد ابتدای دوره و انتهای دوره و سند سود زیان به کار میرود .

کدینگ حسابداری چیست ؟ (نقش کد حسابها در حسابداری)

نوشته شده در: حسابداری, مفاهیم سیستم, همه موارد

ارسال دیدگاه: (۰) ←

ارسال دیدگاه

شما باید وارد شوید تا دیدگاهی ارسال کنید.