سگال پرداز

نوشته ها

آرشیو برای 'مفاهیم سیستم'

ماژول فراخوان گزارشات ، رابط گزارش ساز فارسی

ماژول فراخوان گزارشات :  همانطور که میدانید نرم افزار سگال یک گزارش ساز پیشرفته فارسی در هر فرم  داراست که برای هر فرم ۴ گزارش با نام های قابل سفارشی سازی پیشیسنی کرده است . همچنین به ازای هر برگه (خرید ، فروش …) ۴ گزارش پیشبینی شده است . در نسخه های جدید سگال  امکانی به نام فراخوان گزارشات پیشبینی شده است این امکان کاربر را قادر میسازد تا در هر زمان در هر فرم به یک کلیک نسخه آخر گزارش آن فرم را به همره نام به سیستم خود پیوست کند  و یا گزارشات جدید که به سیستم اضافه گشته است به نرم افزار خود اضافه کند  روال این کار به این صورت است که بعد پرسیدن نام گزارش و تاییدیه آن از جانب کاربر گزارش پیشفرض از سایت به نرم افزار پیوست میگردد همچنین کاربر مبتواند این گزارشات را به سلیقه و دلخواه خود تغییر دهد .

 

ماژول فراخوان گزارشات

ماژول فراخوان گزارشات

نوشته شده در: مفاهیم سیستم, نرم افزار سگال, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

نرم افزار تولید،فرمول ساخت BOM،سربار ،حسابداری صنعتی،بهای تمام شده

نرم افزار تولید،فرمول ساخت BOM،سربار ،حسابداری صنعتی،بهای تمام شده : یکی از موارد حائز اهمیت در شرکت های تولیدی و یا کارخانه ها بحث تولید ، فرمول ساخت BOM ، بهای تمام شده است که تاثیر آن در بخش انبار ، پرسنلی (حقوق و خدمات) و سربار را شامل میشود . فرمول ساخت علاوه بر مدیریت تولید  بروز نگاه داشتن موجودی مواد اولیه و محاسبه بهای تمام شده را بعهده دارد .

هر فرمول ساخت برای کالا های تولید شامل این اجزا است .

فرمول ساخت BOM 

bill of material یا در اصطلاح BOM  فرمول تشکیل دهنده کالای تولیدی است که در آن مقدار مواد یا کالاهای تشکیل دهنده کالای تولیدی تعریف میشود علاوه بر مواد سربار و خدمات ، هزینه  نیز در این بخش موثرند .

تعریف سربار فرمول ساخت 

سربار به هزینه های غیر مستقیمی گفته میشود که در تولید یک کالا نقش ندارند  و  در کل تولید بحساب می آیند   این نوع هزینه ها به راحتی قابل پیگیری در یک تولید خاص نیستند . (هزینه اجاره – برق – بیمه …) از شناخته ترین سربار ها هستند .

تعریف بهای تمام شده 

بهای تمام شده به زبان ساده مجموع هرینه های مستقیم و غیر مستقیم کالا های تولیدی است که هزینه مستقیم بخش کالا ها و مواد اولیه  از روش های نرخ گذاری کالا در انبار (fifo lifo نرخ میانگین) بدست می آید که ماژول بازرگانی و انبار و وظیفه مدیریت و بروز نگه داشتن این هزینه ها را بر طبق ورود و خروج بر طبق روش برعهده دارد . هزینه های غیر مستقیم نیز با روش های بر آورد و تسهیم سربار در پایان دوره تولیدی درج میگردند .

برای درک بهتر  یک میز که شامل چهار پایه است در نظر بگیرید که به اختصار فرمول ساخت آن عبارتند از

۱ عدد رویه

۴ عدد پایه

۱۰۰ گرم چسب

اجرت ۱۰۰۰۰ ریال

برق ۱۰۰۰ ریال

در این فرمول ساده رویه و پایه و چسب مربوط به مواد اولیه هستند اجرت جزو هزینه ها و نیز برق جزو سربار بحساب میآید که این فرمول ساخت تشکیل دهنده کالای جدید بنام میز هستند .

 

نرم افزار تولید،فرمول ساخت BOM،سربار ،حسابداری صنعتی،بهای تمام شده

 

در ادامه این مطلب قصد داریم امکانات نرم افزار تولید،فرمول ساخت BOM،سربار ،حسابداری صنعتی،بهای تمام شده سگال را شرح دهیم

تعاریف آیتم ها شامل کالا ها ، خدمات ، سربار ها و کالا های تولید بر طبق فرمول ساخت است که در آن سه نوع قبلی قابل استفاده است بعد از تعریف آیتم ها و فرمول های آن می توان از برگه تولید برای دستور تولید کالای خاص به میزان خاص استفاده کرد گه بعد این مرحله سیستم بصورت اتوماتیک برگه مصرف اقلام تولیدی بر طبق فرمول ساخت صادر می شود .

برگه مصرف تولید

 

 

همچنین میتوان خدمات تعریف شده در فرمول ساخت را در کارتابل مربوطه برای پرسنل انجام دهنده مدیریت کرد .

 

خدمات تولید

 

 

در پایان دوره تولیدی نیز میتوان مجموع سربار ها و هزینه ها را وارد کرد . سیستم این هزینه ها را بر روی اقلام تولیدی آن دوره تسهیم کرده و مبالغ براوردی را تصحیح میکند.

فرم نرم افزار تولید،فرمول ساخت BOM،سربار ،حسابداری صنعتی،بهای تمام شده

تسهیم سربار تولید

 

 

بعد از اتمام این مراحل با نرخ گذاری و تنطیم بهای تمام شده میتوان اسناد حسابداری مربوطه را بروز رسانی کرد.

 

تنظیم بهای تمام شده

 

نرم افزار تولید،فرمول ساخت BOM،سربار ،حسابداری صنعتی،بهای تمام شده.

نوشته شده در: تولید, حسابداری, نرم افزار سگال, نرم افزارهای مالی, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

نرم افزار مدیریت کسب و کار چیست و چگونه کارمیکند؟

نرم افزار مدیریت کسب و کار: معمولا در سازمان های فرد محور و یا فاقد روال های تثبیت شده ،زمان زیادی از سازمان بابت این مقوله تلف میشود و بهروی را پایین می آورد  نرم افزار BPMS,BPMN یا  مدیریت کسب کار نسل جدیدی از نرم افزار های اتوماسیون اداری و مالی هستند که تاکید بر تحلیل روند ، استخراج ، ثبت فرایند های سازمان  دارند هدف نهایی BPMS بالا بردن هوش تجاری سازمان و صرفه جویی در وقت و هزینه سازمان است همچنین ثمر این عملکرد سرعت و تمرکز و پیگیری دقیق امور سازمان است و تاحد زیادی اشتباهات انسانی را ازبین میبرد .

در این مطلب سعی داریم نکاتی در مورد  این روند بیان کنیم .

شروع زمانبر اما آینده ای مطمئن

معلوم است که شروع  پروسه نرم افزار مدیریت کسب و کار برای سازمان هایی که برای اولین بار میخواهند این کار را انجام دهند سخت است این موضوع بر تخصص سازمان بر امور جاریش تاکید ندارد بلکه مواردی  از قبیل استحکاک پرسنل با سیستم ، پیچیدگی استخراج فرایند ها می توانند بر این موضوع تاثیر داشته باشند ولی بعد از انجام پروسه استخراج فرایند ها  و تست و تصحیح این روال ،  روش استخراج میشود .

 

 شناخت ابزار و نیازها ، قابلیت ها و کارها

برای موفق شدن در پیاده سازی نرم افزار مدیریت کسب و کار مدیران سیستم باید چند نکته را به دفت بررسی کنند  مرحله اول شناخت ابزار و نیاز است بدین معنی که مدیران باید بدانند از سیستم چه تحلیلی میخواهند و صد البته کاملا با ابزار کار خود آشنا باشند تا بتوانند نیاز خود را به ساده ترین و متمرکز ترین روش به سیستم بشناسانند . مرحله دوم  قابلیت ها و کار هاست  اینکه بدانند برای اجرای این روند با چه تخصص هایی مواجهند و نیز این تخصص در سازمان بعهده کدامیک از اعضای سازمان و یا بخش هاست به طور کل ابزار های  این تیپ نرم افزار ها شامل موتور گردش کار ، چارت سازمانی ، فرمساز ، گزارش ساز ، آرشیو ، داشبورد و کارتابل و گزارشات تابعه است که در این لینک توضح داده شده است .

 

بازنویسی و تحلیل مجدد

ممکن است بعد از اجرایی شدن روند های استخراج شده به دلایلی نظیر تغییر متد روند یا تغییر پروسه و نیز بهینه سازی نیاز به تحلیل و باز نویسی مجدد روند ها باشد این مبحث بعد از پیاده سازی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و بسته به نیاز در زمانهای مشخص باید توسط مدیران سیستم بازنگری گردد .

 

نرم افزار مدیریت کسب و کار

نرم افزار مدیریت کسب و کار

نوشته شده در: اتوماسیون, نرم افزار سگال, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←

گزارش سرجمع دریافت پرداخت

گزارش سرجمع دریافت پرداخت : این گزارش در نرم افزار سگال چکیده ای از کارکرد منابع ریالی در اختیار مدیران قرار میدهد این منابع عبارتند از صندوق – حسابهای بانکی – تنخواه گردان ها – اسناد دریافتنی – اسناد پرداختنی – اقساط – مانده مشتریان …در این گزارش سعی شده است بسته به نوع منبع گروه بندی کارکرد قرار گرفته و نیز پیگیری آن در همین گزارش درج شده است بدین معنی که کاربر میتواند مبلغ مورد نظر را پیگیری و مدارک تشکیل دهنده آن را رصد نماید . این گزارش بر روی ماژول دریافت پرداخت – بازرگانی – اقساط – و چک عمل میکند .

گزارش سرجمع دریافت پرداخت

همچنین میتوان گفت این گزارش مرجع بازرگانی و انبار و دریافت پرداخت است و یک گزارش مدیریتی بحساب می آید و همچنین جزئیات این گزارشات به صورت مجزا در سیستم  وجود دارد و امکان مرور این بخش تا جزئی ترین سطح در سیستم سگال پیش بینی شده است . و همچنین حسابهای باز (مشتریان )  و  مبالغ پیش بینی شده (چک )  به صورت تعدادی و سرجمع ریالی در این گزارش گنجانده شده است

 

پارامتر ها و خروجی :

از شاخص ترین موارد گزارش پارمتر های تصمیم کیری است که تاریخ – تاثیر تاریخ در چک ها (به صورت کلی و یا در یک دوره زمانی ) – تاثیر ایتدای دوره در ماندی گیری موجودی نقد و بانک از پارامتر های تسهیل کننده گزارش جهت بهینه سازی گزارش در این بخش پیش بینی شده است در در انتها دیتای مورد نظر به گزارش ساز ارسال و میتوان فرمت خروجی مورد نظر را تهیه کرد.

گزارش سرجمع دریافت پرداخت

نوشته شده در: حسابداری, نرم افزار سگال, همه موارد

ارسال دیدگاه (۰) ←
برگه 4 از 8 «23456»