سگال پرداز

نوشته ها

دفاتر قانونی کل ،روزنامه ، دفاتر مالیاتی

دفاتر قانونی کل ،روزنامه: بعد از ثبت شرکت توسط اداره ثبت شرکت ها  باید هر ساله دو دفتر تحت عنوان دفاتر کل و روزنامه جهت ثبت نگارشی رویداد های مالی تهیه شود این  تعداد صفحات این دفاتر (چند برگی)بر طبق نیاز مجموعه توسط پست درخواست داده شده و توسط سازمان ثبت شرکت ها تنظیم و برای مجموعه ارسال میگردد در سال اول در همان سال و در سال های آتی باید در سال قبل این درخواسن صادر شود . این دفاتر یکی از مبنا های سازمان دارایی کل کشور جهت رسیدگی مالیاتی مودیان و تعیین مالیات مجموعه میباشد که البته نوع نگارش آن نیز حائز اهمیت است دفتر کل معمولا سرجمع گردش حسابها و دفتر روزنامه معمولا ریز گردش حسابهای مجموعه میباشد .

به این دفاتر دفاتر قانونی مالیاتی میگویند  که به همراه دسته فاکتور  ، روکش اسناد ، کاردکس کالا ، اظهار نامه فصلی (خرید و فروش)، اظهار نامه ارزش افزوده  و اظهار نامه سالیانه به اداره دارائی تسلیم و جهت ممیزی عملکرد ارائه میشود  .

در نرم افزار بعد از مرتب سازی شماره اسناد و تجمیع اسناد در تاریخ های همسان نگارش دفاتر قانونی آغاز میشود  و نرم افزار مانند شیوره نگارش دفاتر گزارشات مربوطه را دراختیار حسابداران قرار میدهد. این دو گزارش در سیستم سگال تهیه و چاپ میشود و سپس در دفتر نوشته میشود .

دفتر کل

همانطور که گفته شد دفتر کل  خلاصه گردش حسابها طی اسناد را به عهده دارد . در زیر یک نمونه از این گزارش را در نرم افزار حسابداری سگال مشاهده میکنید.

دفاتر قانونی کل ،روزنامه ، دفاتر مالیاتی

دفتر روزنامه

همانطور که گفته شد دفتر روزنامه ریز گردش رویداد های مالی طی اسناد را به عهده دارد . در زیر یک نمونه از این گزارش را در نرم افزار حسابداری سگال مشاهده میکنید.

نمونه دفتر روزنامه (دفاتر قانونی مالیاتی)

این دو گزارش به صورت پیش فرض بر طبق استانداد ها در نرم افزار گزارش ساز سگال طزاحی گردیده و در اختیار کاربران قرار گرفته است که میتوان آن را بر طبق نظر و سلیقه توسط خود کاربر تغییر داد .

 

دفاتر قانونی کل ،روزنامه ، دفاتر مالیاتی 

نوشته شده در: حسابداری, نرم افزار سگال, نرم افزارهای مالی, همه موارد

ارسال دیدگاه: (۰) ←

ارسال دیدگاه

شما باید وارد شوید تا دیدگاهی ارسال کنید.