سگال پرداز

نوشته ها

سامانه مودیان مالیاتی چیست؟

   ویدوئو های سامانه مودیان

تا قبل از سامانه مودیان  تمام مودیان مالیاتی مشمول به ارسال صورتحساب ، در سنوات گذشته ، توسط صورت معاملات فصلی ۱۶۹  ttms ویا نرم افزار کمکی آفلاین ارسال میکردند . این ارسال در بازه های فصلی(انتهای هر فصل) انجام میشد .

از سال ۱۴۰۲ سازمان امور مالیاتی کشور برای اشخاص حقیقی (بر حسب مشمولیت در گروه بندی مشاغل) و نیز اشخاص حقوقی(شرکت ها ) و بعضی از اصناف مقرر کرد، تا بجای روش قدیمی  این امر را توسط رو جدیدی به انجام رسانند .

نام این دستور العمل جدید سامانه مودیان است . این سامانه از طریق وب سرویس api صورت ها را اعم از فروش ، اصلاحی ، ابطالی به سامانه مودیان ارسال فرمایند.  

موعد ارسال

طبق قانون اولیه هر صورت فروش باید نهایتا تا ۷ روز به سامانه مودیان ارسال گردد. ولی در حال حاضر بازه ی یکماهه برای آن مورد پذیرش سرور مالیاتی است .

کارپوشه مالیاتی

این صورتها در کار پوشه فروشنده و خریدار ثبت میگردد و خریدار برای بهره مندی از اعتبار ارزش افزوده باید آن را تایید کند  یا در صورت نداشتن خرید آن را رد نماید . در غیر اینصورت بعد از یک ماه به صورت اتوماتیک تایید میگردد.

داشبورد تایید صورت ها در سامانه مودیان

برای ارسال باید فروشنده در مرحله ی مجاز ثبت نام مالیاتی باشد (ترجیحا مرحله ۴ ) و در گام بعدی باید توکن ارسال خود را در اختیار داشته باشد

توکن سامانه مودیان چیست ؟

برای ارسال صورت های فروش و سایر صورت ها هر مشمول مالیاتی باید علاوه بر ثبت نام و دسترسی به داشبورد مالیاتی در آدرس tax.gov.ir باید حافظه مالیاتی(توکن) داشته باشد و آن را در کارپوشه خود مقدار دهی و تایید نماید .

در حال حاضر ۳ نوع توکن بخش بندی میشوند این توکن ها یا به صورت مستقیم و یا برای شرکت معتمد مالیاتی تنظیم میشوند . اینکه مشمول خود ارسال صورت انجام دهد و یا از طریق شرکت معتمد ارسال نماید در اکثر مشمولان باید توسط خود مشمول تعین گردد .

بعد از مقدار دهی توکن در داشبورد شناسه یکتا بدست می آید .

هر توکن معتبر یک شناسه یکتا ، یک فایل تایید certificate ، یک فایل کلید عمومی public key و یک کلید خصوصی private key را داراست . که مقادیر تاییدیه و ارسال هستند و عموما به صورت نوشته txt  ذخیره میشوند

این فایل ها از طریق نرم افزار ها و سایت ها ساخته میشوند .

شناسه یکتا توکن۱ توکن سخت افزاری :

این مدل توکن ماند یک فلش مموری است که هنگام ارسال باید به سیستم نصب شود و هر ارسال را تایید نماید .

توکن سخت افزاری یامانه مودیان

این نوع توکن ها باید در سایت مراکز میانی صدور گواهی نامه الکترونیک  

www.gica.ir ثبت نام و به صورت حضوری از دفاتر قانونی به همراه مدارک مشمول اخذ گردند.

۲ توکن نرم افزاری ساده بدون گواهی امضا:

حاوی کلید های گفته شده است که از طریق نرم افزار ها و سایت ها به واسطه ی اطلاعات مشمول ساخته شده و در کارپوشه تایید میشود و ارتباط را برقرار میکند . این نوع توکن عمومی ترین نوع توکن مورد استفاده ی مشمولان است و به راحتی ایجاد میگردد. این نوع توکن حاوی فایل public است که در کارپوشه جهت اخذ شناسه یکتا و فایل private برای نرم افزار ارسال مورد استفاده قرار میگیرد .

۳ توکن نرم افزاری  گواهی امضا

حاوی کلید های گفته شده است certificate key ،pub key ،private keys که از طریق نرم افزار ها و سایت ها به واسطه ی اطلاعات مشمول ساخته شده و در www.gica.ir باید ثبت نام و در دفاتر قانونی تایید و در پایان در کارپوشه متصل شود  تا ارتباط را برقرار میکند . این نوع توکن عمومی ترین نوع توکن مورد استفاده ی مشمولان است و به راحتی ایجاد میگردد. این نوع توکن حاوی فایل public است که در کارپوشه جهت اخذ شناسه یکتا و فایل private برای نرم افزار ارسال مورد استفاده قرار میگیرد .

مرحله آخر نرم افزار سامانه مودیان

بعد از این مراحل شما میتوانید از طریق مقدار دهی توکن در نرم افزار سامانه مودیان سگال صورت های خود را ارسال

و یا مدیریت کنید (اصلاح ابطال برگشتی )

نرم افزار سامانه مودیان ،سامانه مودیان

در حال حاضر صورت های زیر در این نرم افزار پیاده سازی شده اند

نوع : اصلی ،اصلاحی ، برگشتی ،ابطال

الگو : فروش ، فروش ارز، فروش طلا ، جواهر ،سکه، پلاتین،پیمانکاری ،قبوض خدماتی ، بلیط هواپیما ،صادرات 

اعتبار سنج : استعلامی ،مصرف کننده نهایی ، کارتخوان

روش پرداخت : نقد ، نسیه ، ترکیبی

نوع خریدار : حقیقی ، حقوقی ،مشارکت مدنی ، اتباع غیر ایرانی

سامانه مودیان سگال روی سیستم مشتریان نصب میگردد(تحت ویندوز ) و پنل اینترنتی نیست و دیتای مشتری تماما در اختیار خود او خواهد بود این نرم افزار به صورت تک کاربره ، تحت شبکه(و هم از راه دور به سرور مشتری) با یک یا چند توکن کار میکند و برای شرکت های هولدینگ ،اقماری شعب و یا موسسات حسابداری ،حسابرسی و نیز عموم مشمولان  حقیقی و حقوقی در هر صنف قابل استفاده است . 

مدیریت چند توکن در سامانه مودیان مخصوص هودلینگ و موسسات حسابداری

شناسه کالا :

برای ارسال هر مشمول باید کالای خود را از سایت https://stuffid.tax.gov.ir جستجو و یا در صورت عدم وجود اقدام به ثبت آن نماید .

نرم افزار سامانه مودیان سگال شناسه کالا ها را از رفرنس قانونی اخذ و در اختیار مشتریان قرار میدهد و به صورت ادواری بروز رسانی میکند .

شناسه کالا خدمت سامانه مودیان

این نرم افزار دارای پشتیبانی بوده و تغییرات سازمان مالیاتی را اعمال می نماید ، همچین میتواند مستقل از نرم افزار بازرگانی عمل کند(بدون پیش نیاز ) و نیازی به خرید سیستم بازرگانی (خرید و فروش ) برای اجرای آن نیست

این نرم افزار دیتای اولیه خود را از طریق

ورود در برنامه ،

دریافت از فرمت اکسل ،

ارتباط با سایر نرم افزار ها

اخذ و عملیات تکلیفی را انجام میدهد. 

این نرم افزار دیتای مشتری را قبل از ارسال تحلیل کرده و مشکلات آن را رفع میکند و قابلیت ارسال گروهی  را داراست

جهت هر گونه سوالی مرتبط با این سامانه با ما تماس بگیرید .

نوشته شده در: اخبار, حسابداری, نرم افزار سگال, نرم افزارهای مالی, همه موارد

ارسال دیدگاه: (۰) ←

گزارش معاملات فصلی TTMS

همانطور که میدانید شرکت ها بعد از تعیین کد اقتصادی  و حوزه مالیاتی باید  در بازه های فصلی سه ماهه گزارشات عملکرد اعم از خرید ، فروش ،قرارداد ها و … را به سازمان دارایی اعلام کنند و این موضوع یکی از مواردی است که در بررسی مالیاتی مد نظر قرار میگیرد . و عدم ارائه ی این اطلاعات منجر به جریمه  میگردد.

این کار به دو  صورت انجام میپذیرد یکی  بصورت آنلاین در سایت مالیات و دیگری به صورت آفلاین در برنامه ای به نام TTMS که بعد از درج اطلاعات به سامانه ارسال انجام می پذیرد .

یکی از مواردی که شرکت های دارای ترکنش بالا با آن روبرو هستند وارد کرد مجدد  اطلاعات خرید و فروش در سایت مالیات  یا این برنامه است که جدا از حجم کار امکان اشتباه در آن نیز وچود دارد .

سازمان دارایی هم نرم افزاری به صورت آفلاین برای این دسته مشتریان تولید کرده که بتوانند به صورت افلاین طی دوره اطلاعات خود را در آن وارد کنند و در پایان دوره آن را ارسال نمایند نام این نرم افزار ttms است .

نرم افزار حسابداری سگال این امکان را به مشتریان میدهد که دیتای مورد نیاز در ttms را به راحتی در نرم افزار درج نمایند و از اتلاف وقت و دوباره کاری جلوگیری میکند .

این کیت به صورت :

ریز معماملات : شامل سطر های فاکتور هاست که عینا درج میگردد

برگه : اطلاعات مالیاتی مشتری را بر حسب مجموع هر برگه در سامانه درج میکند 

سرجمع : سرجمع اطلاعات مالیاتی هر مشتری را در سامانه درج میکند 

بعد از تنظیم این خواسته و نوشتن در فایل اکسس ttms باید از طریق برنامه دوره مالیاتی را تنظیم و سپس اطلاعات را در برنامه ارسال فرمایید .

گزارش معاملات فصلی TTMS

نوشته شده در: حسابداری, همه موارد

ارسال دیدگاه: (۰) ←

گزارش بر آورد فروش

گزارش بر آورد فروش : این گزارش در بخش بازرگانی یه گزارش تحلیلی بحساب می آید . و تعداد فروش هر کالا را طبق انتظار و بازه تعریف شده محاسبه میکند که در ادامه به شرح آن می پر دازیم .

تعاریف :

برای هر کالا میتوان بسته به تجربیات قبلی و انتظار از تیم فروش تعداد و روز مورد انتظار و هدف فروش را تعیین کرد .

مثلا مداد در بازه ۳۰ روزه ۱۰ عدد فروش هدف است

کاربرد :

بعد از تعریف اهداف فروش روی کالا ها و طی شدن امور روز مره سازمان (فعل فروش ) میتوان با تعیین تاریخ مرجع، گزارش را تهیه نمود و بر آورد هدف را مشاهده کرد

اگر برآورد بیشتر از صفر باشد یعنی فروش آن کالا در بازه مورد انتظار بیشتر از هدف تعیین شده بوده است

و اگر برآورد کمتر از صفر باشد یعنی تا رسیدن به هدف مورد انتظار فروش ،تعدادی مانده است .

همچنین این گزارش موجودی آن کالا در تمامی انبار ها را ارائه میدهد .

گزارش بر آورد فروش

نوشته شده در: انبار و بازرگانی, نرم افزار سگال, نرم افزارهای مالی, همه موارد

ارسال دیدگاه: (۰) ←

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری : بعد از استقرار اتوماسیون اداری  در شرکت بحث کنترل امور انجام شده توسط کاربران یکی از مبحث های مهم مدیریتی در سازمان است .

بدیدهی است اگر این مهم به درستی انجام نشود نتیجه ی توقعات سازمان نیز برآورده نمی شد .

همانطور که در مطالب قبل گفتیم کار ها در نرم افزار اتوماسیون اداری سگال توسط کاربران  و یا توسط موتور گردش کار bpms ایجاد میگردند و در کارتابل ها برای کاربران عرضه و راهبری میشوند  هر کار در سیستم اتوماسیون اداری سگال حاوی مقداری به عنوان درصد پیشرفت است که کاربر میتواند تا زمان انجام میزان کارکرد خود در این کار را به صورت درصدی و گرافیکی ثبت نماید  که پس از انجام به صورت اتوماتیک به ۱۰۰ تبدیل میشود .

گزارش پیشرفت کار ها مجموعه قعالیت های انجام نشده بر مبنای هر کاربر و تاثیر ارزش آن برمجموعه را نشان میدهد که با مطالعه ی این گزارش میتوان گلوگاه های انسانی شرکت را پیدا کرده و حل کرد  .

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری

این گزارش در یک محدوده تاریخی خواسته شده  بر مبنای کاربران ارئه شده که امکان مطالع ی گروهی بر مبنای دپارتمان یا بخش را داراست .

مولفه ها :

تعداد برگه ها : تعداد برگه های انحام نشده هر کاربر در محدوده تاریخی

حجم کار : درصد کارهای انجام شده و بر عهده ی کاربر نسبت به کل کارهای انجام نشده سازمان در محدوده ی تاریخی

میانگین پیشرفت   : میانگین پیشرفت کارهای هر کاربر طبق اظهار در محدوده ی تاریخی

ضعف : از حاصل برایند حجم کاری هر کاربر نسبت به کل سازمان  و درصد پیشرفت  کارهایش درصد ضعف محاسبه میگردد.

گزارش پیشرفت کارها در اتوماسیون اداری

نوشته شده در: اتوماسیون, اتوماسیون اداری و دبیر خانه, همه موارد

ارسال دیدگاه: (۰) ←
برگه 2 از 48 12345»